Σχολιο για το Αρθρο του κ. Θεοδωριδη στην Αυγη για την Εθνικη Παιδεια

Σάββατο, 28 Μαρτίου 2009

Με την ευκαιρια της 25ης Μαρτιου η εφημεριδα Αυγη, tο επισημο βημα του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, ο κ .Θεοδωριδης, μελος του ΣΥΝ συνεταξε ενα αρθρο καταθεση των σκεψεων του για την Εθνικη Παιδεια και τα Εθνικα μας ζητηματα.

Κατάθεση αιρετικών σκέψεων για την «εθνική ιδεολογία» του σχολείου
Του Νάσου ΘΕΟΔΩΡΙΔΗ
δικηγόρου και μέλους του Τμήματος Δικαιωμάτων του ΣΥΝ

Δυστυχώς, το ελληνικό σχολείο είναι ακόμα παγιδευμένο στην εθνικιστική προπαγάνδα του 19ου αιώνα, δηλαδή σε εθνικούς μύθους που κατʼ ουσία νομιμοποιούν τη θυσία πολύτιμων ζωών χάριν άψυχων εδαφών και που δικαιολογούν ηθικά πολέμους σαν αυτούς που διεξήγε συστηματικά ο ελληνικός στρατός στις αρχές του εικοστού αιώνα αιματοκυλίζοντας τα Βαλκάνια σε περιοχές όπου το ελληνικό στοιχείο αποτελούσε ισχνή μειοψηφία.

Η παραχαραγμένη ιστορία που μας διδάσκουν ονομάζει απελευθερωτικούς όλους τους πολέμους του ελληνικού κράτους και άρα εμφανίζει στρεβλά ως αμυντική την επεκτατική των κρατικών συνόρων εθνική πολιτική. Διαιρεί τον κόσμο σε «εμάς» τους Έλληνες και τους «άλλους» λαούς, αποδίδοντας σε «εμάς» τους Έλληνες μόνο δίκαια, ενώ στους «άλλους» δολοπλοκίες και «συμφέροντα».
Αν όλα αυτά δεν είχαν πολιτικές επιπτώσεις στη διαμόρφωση αντιλήψεων περί εξωτερικής πολιτικής, θα μπορούσαμε να παραπέμψουμε το θέμα αποκλειστικά στους αρμόδιους επιστήμονες. Από τη στιγμή όμως που μια τέτοια πλύση εγκεφάλου έχει ορατές παρενέργειες που συνίστανται π.χ. στη δημιουργία «εδραίας πεποίθησης» των πολιτών ότι είναι τάχα αυτονόητο κυριαρχικό «δικαίωμα» η επέκταση στα 12 μίλια (λες και το Αιγαίο δεν είναι κλειστή θάλασσα) ή ότι υφιστάμεθα «ταπεινωτικές» παραβιάσεις του εναέριου χώρου (όταν η Ελλάδα είναι εκείνη που έχει παρανόμως επεκτείνει στον αέρα τα 6 μίλια σε 10) ή ότι είναι προσβλητική για τους Έλληνες η απολύτως θεμιτή αξίωση της Δημοκρατίας της Μακεδονίας να ονοματίζει τον εαυτό της όπως εκείνη επιθυμεί (και όχι όπως επιτάσσουν οι κήνσορες της ελληνικής εθνικοφροσύνης), τότε η ριζοσπαστική Αριστερά δεν μπορεί να παραμένει απαθής χωρίς να λαμβάνει πολιτικές πρωτοβουλίες που θα ταράξουν τα νερά.

Και ακριβώς επειδή το σχολείο διδάσκει εθνική ιδεολογία (δηλαδή μυθολογία αντί για ιστορία) έχει σφιχταγκαλιάσει και τον μιλιταριστικό θεσμό των παρελάσεων. Ο Ιωάννης Μεταξάς ασφαλώς θα είχε πεθάνει ήσυχος, αν μπορούσε να φανταστεί ότι μετά τον θάνατό του οι πολυαγαπημένες του μαθητικές παρελάσεις, το «έργο της καρδιάς του», θα συνέχιζαν να θεωρούνται αναπόσπαστο στοιχείο της εθνοκεντρικής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο σωβινισμός έχει ριζώσει τόσο βαθιά στα εκπαιδευτικά μας πράγματα ώστε ουδείς μοιάζει να αναρωτιέται για το νόημα της επετειακής μεταμφίεσης των μαθητών σε κουρδιστά στρατιωτάκια, κατά την οποία τα παιδιά καλούνται να... συμπορευτούν με τον στρατό και τα σώματα ασφαλείας. Μέσα από τις παρελάσεις, είτε τις στρατιωτικές είτε τις μαθητικές, το έθνος που έγινε κράτος προβάλλει την ύπαρξη εξωτερικής «απειλής από τους εχθρούς μας», για να κρύψει τα συμφέροντα της κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ηγεμονίας της κυρίαρχης τάξης.

Αναμφίβολα μπορεί να διαγνώσει κανείς μέσα στην ιστορία του ανθρώπινου βίου πολλά πραγματικά είδη συμφερόντων (π.χ. ατομικό, ταξικό, κλαδικό,), αλλά θα ήταν ανορθολογικό να υποστηριχτεί ότι υφίσταται αυτοτελής «έννοια εθνικού συμφέροντος». Ουδέποτε είναι δυνατόν να ταυτίζονται εκ των προτέρων τα συμφέροντα ποικίλων και κοινωνικά ετερόκλητων ομάδων που αυθαίρετα έχουν «ενταχτεί» από την κρατική εξουσία σε ένα «έθνος-κράτος» (και μάλιστα χωρίς να ερωτηθούν επ' αυτού, αφού η υπηκοότητα τους προκύπτει συνήθως αυτοδικαίως από το ΤΥΧΑΙΟ γεγονός της γέννησης τους σε ένα συγκεκριμένο τόπο). Σε αντίθεση με τα όσα λέει η χονδροκομμένη σχολική προπαγάνδα, τα «έθνη» (και άρα και το ελληνικό) δεν είναι προαιώνια και αναλλοίωτα, αλλά δημιουργήθηκαν από τα κράτη για λόγους πρακτικούς, διοικητικούς και οικονομικούς, όπως π.χ. η διευκόλυνση στην εξάπλωση του εμπορίου και η δυνατότητα άσκησης στρατολογικής πολιτικής εκ μέρους του κράτους. Άρα, η αποδόμηση της εθνικής ιδεολογίας αποτελεί πρώτιστο καθήκον μιας αντι-συστημικής αριστεράς.
«Η ΑΥΓΗ» 27/3/2009

_______

Ο κ Θεοδωριδης μοιαζει να ειναι παντελως ασχετος με τα εθνικα μας θεματα. Ακομη και οι Τουρκοι δεν τολμουν να ζητησουν καποια απο αυτα που προωθει το αρθρο του.

Καταρχην η Ελλαδα θα επρεπε να εχει επεκτεινει τα νερα της στα 12 νμ. συμφωνα με το συνεδριο των Ηνωμενων Εθνων για το Δικαιο της Θαλασσας του 1982. Η Τουρκια σκοπιμα δεν εγινε μελος.

Στο αρθρο γινεται αναφορα στο Αιγαιο ως κλειστη θαλασσα; Κλειστος θεωρειται ενας θαλασσιος χωρος οταν αποτελει το μοναδικο θαλασσιο περασμα. Στην περιπτωση αυτη μια χωρα δεν μπορει να εχει τον αποκλειστικο ελεγχο της κυκλοφοριας.

Η αληθεια ειναι οτι η Ελλαδα μπορει να ελεγχει την κυκλοφορια μεχρι τα 24 μιλια απο τις ακτες της συμφωνα με το Ναυτικο δικαιο. Ελεγχει δηλαδη την διοδο σε πολλα σημεια του Αιγαιου.

Παρολα αυτα η υποθεση της κλειστης θαλασσας φερνει ριγη στην Τουρκια, και την Ρωσια και δεν τηρηται. Η Τουρκια δεν τολμαει καν να προτεινει κατι τετοιο μιας και θα επρεπε να παραδωσει τα Δαραδανελια τον Βοσπορο, και κυριαρχια στην Μαυρη Θαλασσα.

"η Ελλάδα είναι εκείνη που έχει παρανόμως επεκτείνει στον αέρα τα 6 μίλια σε 10"

Ποια Τουρκικη μελετη διαβασε ο κυριος του Συνασπισμου;

Κανονικα ο Εναεριος χωρος θα επρεπε να ταυτιζεται με τον Θαλασσιο. Η Ελλαδα επεκτεινε τον εναεριο χωρο στα 10 μιλια παροτι ο Θαλασσιος εχει παραμεινει στα 6, ενω στην πραγματικοτητα θα επρεπε και στις δυο περιπτωσεις να ειμαστε στα 12 νμ. Ο Τουρκικος εναεριος χωρος παραμενει στα 6νμ παλι απο σκοπιμοτητα. Και στις δυο περιπτωσεις ΧΑΡΗ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ. Τα 12νμ. για τον θαλασσιο και εναεριο χωρο εχουν υοθετηθει απο και ισχυουν για 199 κρατη .

Στο τελος θα μας πει ο κ. Θεοδωριδης οτι τα νησια δεν εχουν υφαλοκριπιδα.

Περιτο να προσθεσω οτι η σαχλαμαρες αυτες γραφονται απλα για να συνδεθει η θεση του κ. Θεοδωριδη οτι η Εθνικη Παιδεια επιρρεαζει την εξωτερικη πολιτικη.

Τα λοιπα δεν ειναι αξια σχολιασμου περαν του γεγονοτως οτι καλο ειναι να γραφονται για να βλεπει ο κοσμος τις αντιεθνικες αντιληψεις που ταυτιζονται με τις αρρωστημενες ψευτοπροοδευτικες θεσεις των πολιτικων του Συνασπισμου.

Παρεπιπτοντως ο κ Θεοδωριδης ειναι διευθυντης της μη κυβερνητικης οργανωσης Κέντρο Πληροφόρησης & Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, «ΑΝΤΙΓΟΝΗ».