Επιτέλους κάποιοι αντιδρούν στην απολυταρχική επέλαση της ομοφυλοφιλίας στις τέχνες.

Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2009


video


Σαλος δημιουργηθηκε στην Λυρικη σκηνη. Η Γαλλιδα σκηνοθετης Μαριόν Βάσερμαν κατακερματισε την οπερα Ρουσαλκα του Ντβόρζακ. Ουσιαστικα, κατηργησε την πρωταγωνιστρια Νεραιδα Ρουσαλκα, η οποια ειναι ερωτευμενη με τον πριγκιπα της ιστοριας, και την αντικατεστησε με την θυλικη πλευρα του ιδιου του Πριγκηπα! Καποια στιγμη λοιπον την ωρα της παραστασης ο Πριγκιψς φιλα την νεραιδα η οποια στην συγκεκριμενη παρασταση εχει "μετατραπει" σε ειδωλο του. "Φυσικα" το ειδωλο του πριγκιπα δεν θα μπορουσε να ειναι γυναικα, αλλα ... αντρας! Η σκηνη αυτη ουδεμια σχεση εχει με το αυθεντικο εργο του Ντβορζακ.



Στην αρχη της παραστασης η ορχηστρα και συνδικαλιστες της Λυρικης, σε μια ενδειξη διαμαρτυριας, μοιρασαν την εξης ανακοινωση:«Λίγα λόγια για το έργο» και υπογραφόταν από το Δ.Σ. της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής αναφεροντας οτι:

«Όπως θα διαπιστώσετε παρακολουθώντας την παράσταση η συγκεκριμένη σκηνοθετική απόδοση εκτός του ότι αλλοιώνει το λιμπρέτο προσδίδει στον κεντρικό ήρωα του έργου ομοφυλοφιλικές τάσεις με ακραίες σκηνές, κάτι για το οποίο διαμαρτυρηθήκαμε εγγράφως στη Διοίκηση της Ε.Λ.Σ.».

Να σημειωθει οτι η Διευθυνση της Λυρικης σκηνης ειχε πρωτυτερα αγνοησει την ενσταση των μουσικων.

Οι χαλαρες αντιδρασεις στο φιλι, κλιμακωθηκαν οταν στο τελος εμφανισθηκαν γυμνόστηθες επι σκηνης.

Διαβαστε το παρακατω αποσπασμα και θα καταλαβετε οτι το βιντεο του ΣΚΑΙ ειναι παραπλανητικο! Η ενταση προερχεται απο την εισβολη Γκευ ακτιβιστων την δευτερη ημερα της παραστασης και οχι απο τους μουσικους της ορχηστρας!!! Προσεξτε την σημαια του Ουρανιου τοξου (συμβολο των Γκευ και οχι της ειρηνης, εξ Αμερικης ερχομενο) που κυματιζει στα χερια διαδηλωτη μεσα στην αιθουσα του θεατρου!

Οι απαντησεις των ειδικων του δελτιου ουδεμια σχεση εχουν με το θεμα. Φυσικα ο ΣΚΑΙ δεν ειχε την διαθεση να προβαλει τις αποψεις του
πρόεδρου του Δ.Σ. της Ορχήστρας Θοδωρή Μαυρομάτη. Μονομερης πληροφορηση, και προβολη αποψεων απο ατομα που επιχειρουν να διαστρεβλωσουν την ουσια του θεματος: ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ ΕΝΟΣ ΚΛΑΣΣΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ



«Στην δεύτερη παράσταση, το βράδυ του Σαββάτου, σημειώθηκαν επεισόδια μέσα στη Λυρική Σκηνή, όταν μέλη της Ομοφυλοφιλικής και Λεσβιακής Κοινότητας απαίτησαν να διαβάσουν κείμενο διαμαρτυρίας για την λογοκρισία του έργου, ένα κείμενο απάντησης στην «ομοφοβική», όπως την χαρακτήρισαν, ανακοίνωση του Δ.Σ. της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής.

Η συγκεκριμένη κίνηση προκάλεσε την δυναμική αντίδραση υπαλλήλων φύλαξης του θεάτρου, αλλά και μελών της ορχήστρας, οι οποίοι δεν επέτρεψαν στους ακτιβιστές να γνωστοποιήσουν την καταγγελία τους, τη στιγμή που το μεγαλύτερο μέρος του κοινού παρακολουθούσε αμήχανο τα όσα διαδραματίζονταν, ενώ μια μερίδα επιτέθηκε φραστικά στους διαμαρτυρόμενους φωνάζοντάς τους να αποχωρήσουν, γεγονός που έγινε αφού παρέμειναν στην αίθουσα για διάστημα περίπου 20 λεπτών.

Είναι ανήκουστο, όπως δήλωσαν και οι ομοφυλοφιλικές οργανώσεις, «εν έτει 2009 να μιλάμε για λογοκρισία σε θέματα καλλιτεχνικές έκφρασης και άνθρωποι της τέχνης» (Πρωτο Θεμα)

«Το αποτέλεσμα ήταν, στο τέλος της παράστασης, το κοινό να μοιραστεί. Οι γιουχαϊστές να προσπαθούν να ξεπεράσουν τα θερμά χειροκροτήματα, και το αντίστροφο. Κάποιος από τον εξώστη φώναξε δυνατά στα σεμνότυφα μέλη της Ορχήστρας το ωραιότατο «να πάτε να παίξετε στην Τεχεράνη». Ευτυχώς δεν εκπροσωπούν όλους τους μουσικούς της Ορχήστρας οι απόψεις της πλειοψηφίας του εκλεγμένου Δ.Σ. Οι «επικριτές» όμως κατάφεραν να κάνουν ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία τους, καθώς, όταν η Γαλλίδα σκηνοθέτις Μαριόν Βάσερμαν ανέβηκε στη σκηνή, δεν την άφησαν καν να μιλήσει. Δημοκρατικά πράγματα...

Το Σάββατο, ένα τέταρτο πριν από την έναρξη της παράστασης, περίπου 50 άτομα, μεταξύ των οποίων ομοφυλόφιλοι, λεσβίες και τρανσέξουαλ ακτιβιστές, μέλη του ΟΛΚΕ (Ομοφυλοφιλικό Λεσβιακό Κίνημα Ελλλάδας), κινητοποιημένοι, σύμφωνα με πληροφορίες από την ίδια τη Μάριον Βάσερμαν, επιχείρησαν να εκφράσουν τη διαμαρτυρία τους για το
«ομοφοβικό» όπως το χαρακτήρισαν κείμενο που διανεμήθηκε την προηγούμενη στην ΕΛΣ. Δεν κατάφεραν τελικά να το διαβάσουν, απλά να το μοιράσουν, καθώς ορισμένοι θερμόαιμοι, όπως υποστηρίζουν, τους προπηλάκισαν καθυβρίζοντας και σπρώχνοντας. Η παράσταση, αν εξαιρέσει κανείς την καθυστέρηση στην έναρξη, αυτή τη φορά παίχτηκε χωρίς κανένα επεισόδιο, ούτε γιούχα στο φινάλε.


«Το ίδιο θ' αντιδρούσαμε σε σκηνή βιασμού»


Τι, όμως, ενόχλησε τόσο πολύ τους συνδικαλιστές μουσικούς;


Η όπερα του Ντβόρζακ αφηγείται την ιστορία της νεράιδας Ρούσαλκα και του ανεκπλήρωτου έρωτά της με έναν πρίγκιπα. Το κείμενο του Γιάροσλαφ Κβάπιλ αντλεί αρκετά στοιχεία από την «Ουντίνε» του ρομαντικού συγγραφέα Φρίντριχ ντε λα Μοτ Φουκέ, αλλά και από τη
«Μικρή γοργόνα» του Χανς Κρίστιαν Αντερσεν. Η σκηνοθέτις Μαριόν Βάσερμαν, θεωρώντας ότι δύσκολα μεταφέρονται σήμερα αυτά τα παραμύθια, επέλεξε να επικεντρωθεί στον ρόλο του πρίγκιπα. Ετσι η νεράιδα Ρούσαλκα δεν υπάρχει. «Είναι το θηλυκό του κομμάτι. Αντιπροσωπεύει την ψυχή, τα όνειρα και τις μαγικές του ανάγκες, απαραίτητες για να αντέξει τον κόσμο και την ίδια του τη ζωή. Οπως έκανε και ο Λουδοβίκος ο Β'», αναφέρει στο πρόγραμμα. «Κι όταν ο πρίγκιπας κοιτά στο νερό, αντικρίζει απλώς το είδωλό του», τονίζει. Και το φιλά στο στόμα.

Ε, αυτό το φιλί ήταν η αφορμή. «Το κακό έχει παραγίνει», μας λέει ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Ορχήστρας Θοδωρής Μαυρομάτης. Υποστηρίζει, όμως, ότι η πράξη των μουσικών της στρεφόταν κατά των «πειραγμένων» σκηνοθετικά παραστάσεων και όχι εναντίων των «γκέι». «Το ίδιο θα αντιδρούσαμε και για μια ακραία σκηνή βιασμού. Την κλασική παιδεία υπηρετούμε. Τι θα εξηγήσεις θα δώσουμε σε ένα παιδάκι που ήρθε να δει ένα εξωτικό παραμύθι και βλέπει δύο άντρες να φιλιούνται; Πρέπει να μπουν κάποια όρια».

Και ποιος θα τα βάλει; Θα σκηνοθετείτε εσείς στη Λυρική;

«Οχι. Οταν όμως αλλοιώνεται η ουσία ενός έργου, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό, θεωρούμε ότι πρέπει να αντιδράσουμε. Αλλωστε», όπως μας πληροφορεί περήφανος, «δεν είναι η πρώτη φορά. Μουσικός αρνήθηκε να παίξει στη "Σύντομη ζωή" του Ντε Φάλια, γιατί προσβάλλονταν οι ηθικές του αρχές...».

Διεκδικείτε μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Πουθενά στον κόσμο οι ορχήστρες δεν παρεμβαίνουν στη δουλειά του σκηνοθέτη, πόσο μάλλον αμφισβητώντας την...

«Ορθώς τη διεκδικούμε. Ηρθε η ώρα να επεκταθεί το φαινόμενο».

Μήπως η «Ρούσαλκα» ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να κάνετε τον προεκλογικό σας αγώνα, μιας και σε ένα μήνα έχετε εκλογές στο σωματείο σας;

«Θα αστειεύεστε. Εγώ είμαι ΠΑΣΟΚ και σας διαβεβαιώνω ότι οι περισσότεροι ψηφοφόροι μου διαφωνούν μαζί μου...».

Πάντως, ο κ. Μαυρομάτης δεν περίμενε την πρεμιέρα για να αντιδράσει. Ηδη με επιστολές ασκούσε πιέσεις στη διοίκηση της ΕΛΣ να... αφαιρέσει τα επίμαχα σημεία της παράστασης, διαφορετικά απειλούσε ότι η «ορχήστρα δεν θα παίξει». Οταν αυτή η εσωτερική αλληλογραφία διέρρευσε και ο ίδιος κατηγορήθηκε ως «λογοκριτής», αισθάνθηκε ότι έπρεπε με δικά του λόγια να απαντήσει. Λίγο πριν από την έναρξη της πρεμιέρας...

Επιπλέον, χρησιμοποιεί ως επιχείρημα το γεγονός ότι στην προγενική δοκιμή τού έργου είχαν αφαιρεθεί λόγω της παρουσίας μαθητών οι επίμαχες σκηνές (το φιλί) για να προστεθούν εκ νέου στη γενική δοκιμή. «Τι θέλουν; Να βάλουν σήμανση ακαταλληλότητας και στη Λυρική;
Εκεί θα φτάσουμε;»

(ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ)

Πριν απο δυο μηνες βρεθηκα αθελα μου σε μια παρασταση στο κεντρο της Αθηνας. Και τι δεν ειχε η παρασταση. Γκευ φιλια, τα δυο τριτα των χρακτηρων αποδειχθηκαν κρυπτο γκει, κακους Ελληναρες, καλους αδικημενους Μεταναστες, επαναστατημενες κακομαθημενες Τριανταρες, και απλετο σαχλο χιουμορ. Μεχρι και το Μακεδονικο εθιξαν!!! Στο τελος της παραστασης το κοινο χειροκροτουσε αποχαβνωμενο!

Ε λοιπον... ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! Να και καποιοι ανθρωποι που αντιδρουν στην ισοπεδωτικη επελαση της ομοφυλοφιλιας στις τεχνες. Δεν υπαρχει παρασταση που να μπορει να παει καποιος η οποια να μην εχει ως θεμα τους γκευ. Και κομη σεπ περιπτωσεις που το αυθεντικο σεναριο δεν εχει καμια σχεση με τους γκευ, τοτε αυτο τροποποιειται "καταλληλως".
ΕΛΕΟΣ! Αυτο λεγεται απολυταρχισμος. Αφηστε και εμας τους στρειτ να υπαρχουμε στις τεχνες. Αφηστε και καποιον μεγαλο ανδρα της Ιστοριας στους στρειτ!


Η δικαιολογία ότι δηθεν στις ημέρες μας δυσκολα μεταφερονται τα παραμύθια, είναι τουλάχιστον για τα... ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ! Δηλαδή στις ημέρες του Shakespeare, ο κόσμος ήταν τόσο διαφορετικός που πίστευε στις νεράιδες; Τι σημασία έχει η ιδιότητα του πρωταγωνιστή; Σε ένα θεατρικό έργο μετρούν οι χαρακτήρες. H PIXAR πως επιτυγχάνει να "μεταφέρει" επιτυχίες όπως το "Monster´s Inc" στο σημερινό κοινό;

Τέλος, εσεις του ΕΠΣΕ και των λοιπον οργανώσεων, οι δηθεν δημοκρατες της ελευθεριας του λόγου, γιατι δεν αφηνετε τον κοσμο να εκφραστει ελευθερα; Μονο εσεις εχετε το δικαιωμα να διαμαρτυρεσθε; Nα διακοπτετε παραστασεις και να μοιραζετε κειμενα;

Ευγε στον κ. Μαυρομάτη και την ορχηστρα της Λυρικης για το σθενος που επεδειξαν να εκφρασουν την αποψη τους και να διαμαρτυρηθουν. Δεν εχω τιποτα εναντιων των ομοφιλοφιλων. Αλλα δεν μπορουν να κοβουν και να ραβουν ενα κλασσικο εργο στα μετρα τους μονο και μονο για να μας περασουν την προπαγανδα τους, και να απαιτούν σύνεση και σιωπή από όλους! Σεβασμος στην τεχνη κυριοι, και στην ελευθερια αποψεων ολων μας από όπου και εάν προέρχεται. Ακομη και εαν αυτες οι απόψεις θιγουν τα ροζ σας γουστα.

ΥΓ. Κατω τα χερια απο τον Shakespeare και τις νεραιδες του! (Midsummernight´s dream)

8 comments:

Ανώνυμος 13 Μαρτίου 2009 - 1:05 π.μ.  

μιλανε και οι φασιστες για τεχνη!!!! ΧΑΧΑΧΑΧΑ γελασα πολυ με τις βλακειες που εγραψες. Μα που σας εχουν κρυμμενους??

Ελληνόψυχος 13 Μαρτίου 2009 - 1:53 π.μ.  

Μην ανησυχείς... θα ακούσεις και πολλές άλλες. Όσο και να προσβάλεις, ελευθερία απόψεων υπάρχει, και θα την τρώτε στα μουτρα.

Έμαθαν και τα νιάνιαρα τον όρο φασίστας και τον ξερνάνε όπoυ βρεθούν και όπου σταθούν!

Ουδείς κρύβεται!

derwanderer 14 Μαρτίου 2009 - 6:28 μ.μ.  

Εισαι ανενημερωτος, ακαλλιεργητος και απλοϊκος (ολα αυτα πανε συνηθως πακετο). Για το αν εισαι και φασιστας, επιφυλασσομαι, αν και μαλλον ειμαι σιγουρος. Ασε τις αξιολογικες κρισεις, τις χυδαιοτητες και τις καραμελλες και διαβασε, αν σ'ενδιαφερει και μπορεις διανοητικα, ΤΙ ΝΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΣΟΥ: (σημ: Καρα (μαυρο) + Γκιοζ (ματι) = Ο Μαυροματης στην μητρικη του γλωσσα)

http://elawyer.blogspot.com/2009/03/h.html

εσυ που κοπτεσαι για το δικαιον και τα χρηστα ηθη!

Αν τα νομικα σου πεφτουν κομματι βαρια (ε! ναι, τι να κανουμε, ειναι πιο απαιτητικη η αναγνωση νομων απ αυτην του "Στοχου") μπορεις να πας
κατ'ευθειαν στα πραγματικα περιστατικα (παραγραφος 7) και στο συμπαρασμα (παραγραφος 8)

ΥΓ: Στην οπερα εχεις παει ποτε ή ακους μονο Σπανουδακη και εμβατηρια;

Ελληνόψυχος 17 Μαρτίου 2009 - 2:30 π.μ.  

κ, Schubert,

Αναρωτιέμαι, εάν όλα αυτά τα συμπεράσματα τα βγάλατε με βάση τις παρανορμαλ ιδιότητες σας.

Τελικά από την σύντομη διαδρομή μου στο διαδίκτυο, συνειδητοποιώ ότι η προκατάληψη ήταν ανέκαθεν κύριο χαρακτηρηστικό των ψευτοαριστερών προοδευτικών.

Για να σας λύσω την απορία, σας πληροφορώ ότι τα πτυχεία μου ισοβαθμούν με το σύνολο των δικών σας, του πατέρα σας, του παππού και του προπάππου σας.

Πέραν τούτου για να μην περιαυτολογώ, θα ήθελα να μου πείτε πόσο ακαλλιέργητους θεωρήτε τους ίδιους σους μουσικούς στης Λυρικής.

Δικαίωμα του κάθε πολίτη με βάση το Συνταγμά μας είναι να μπορεί να επιδίδεται στις αξιολογικές κρίσεις τις αρεσκείας του.

Ο κ. Μαυρομάτης δεν προσβάλει κανένα νόμο. Απλώς έσεις δεν έχετε την στοιχειώδη ευπρέπεια να παραδεχτείτε ότι η διαμαρτυρία ήταν κατά της παραποίησης του έργου.

Φυσικά οι άσκοποι προσωπικοί χαρακτηρισμοί είναι το μόνο σας όπλο. Όπλο το οποίο έχετε αναγάγει σε επιστήμη, και με βάση την άνεση που σας παρέχει το πληκτρολόγιό σας.

Απολογούμαι για το πνεύμα, αλλά τέτοιο καταθέσατε και τέτοιο ελάβατε.

Εις το επανειδίν.

derwanderer 17 Μαρτίου 2009 - 2:16 μ.μ.  

Οικοδεσποτα Ελληνοψυχε,
Ολιγα διαδικαστικα -διασκεδαστικα, κατ'αρχας:
α) Σας ευχαριστω για την προσφωνηση (φευ! δεν ειμαι, δυστυχως, ο θεϊκος Φραντς) και σας συγχαιρω που μαντεψατε (παρανορμαλ ιδιοτητες;) πισω απο ποιον "βαντερερ" κρυπτομαι. Πολλοι παραπεμπουν στον Βαντερερ/Βοταν του "Ζιγκφριντ" με τον οποιο δεν τα παω και πολυ καλα!
β) Οποιος γνωριζει τον Σουμπερτ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΚΑΚΟΣ, οποτε με χαρα συνεχιζω την συζητηση!
γ)Ομολογω οτι ουτε εγω ουτε οι γεννητορες και προπατορες μου διαθετουν "πτυχεια". Δεδομενου ομως οτι εγω προσωπικα διαθετω 3 πανεπιστημιακα "ΠΤΥΧΙΑ" [ο,που πτυχιο, απο τουδε και στο εξης, διαβαζε πτυχια πανεπιστημιου και πολυτεχνειου (+ μαστερς,διατριβες, υφηγεσιες κτλ ιδρυματων αυτου του επιπεδου, ενταξει;) και ΟΧΙ ΙΕΚ, ΤΕΦΑΑ, Στρατιωτικων σχολων πασης βαθμιδος, Ωδειων, Μεσης, κολλεγιων, απολυτηρια και αποδεικτικα ξενων γλωσσων...], η μητερα μου 2, ο πατερας μου 1, ο ενας παππους μου 2, και ενας προπαππους επισης 1 (ενας αλλος προπαππους, καθοτι αντιστρατηγος του Ιππικου, ειχε βγαλει και Σ.Ευελπιδων, και Σχολη Πολεμου, και ξενη στρατιωτικη ακαδημια ΑΛΛΑ ΕΙΠΑΜΕ, ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΠΙΑΝΟΝΤΑΙ! Μενουμε στα "κανονικα".), επειδη λοιπον μονο αυτα τα "πτυχια" διαθετουμε στην οικογενεια, φανταζομαι οτι εσεις (κανω σουμα, 3+2+1+2+1) πρεπει ή να ειστε τερας μορφωσεως ή αιωνιος φοιτητης ή, εστω, μαθουσαλας! Τελος, για το αν "ισοβαθμουν" ή οχι τι να σας πω, εγω εχω ενα "λιαν καλως", ενα "καλως" και ενα "très honorable, avec felicitations" [προκειται περι διδακτορικης διατριβης σε ευκλεες και τετρακις αιωνοβιο ιδρυμα της... νεοταξικης εσπεριας]. Οι βαθμοι των γεννητορων και λοιπων προγονων ενδιαφερουν αραγε; Αν ναι , θα ενημερωθω σχετικως!
δ) Τελος, για να κλεισουμε το προοιμιο, σας επιστρεφω την καραμελλα περι "ψευτοαριστερων προοδευτικων", ουδεποτε υπηρξα αριστερος ή μαρξιστης ουτε και προοδευτικος, κατα το χυδην και πεζοδρομιακως εννουμενον.

Επι της ουσιας τωρα : Επειδη εμεις οι αστοι αρεσκομαστε, ενιοτε, σε παρωχυμενα μουσικα ειδη οπως η "κλασσικη" μουσικη και το μελοδραμα, ενιοτε επισης, αποκτουμε και μια καποια μουσικη παιδεια. Οι πλεον παρωχυμενοι εξ ημων μαλιστα, συχναζουμε και σε συναυλιες, οπερες, προβες κλπ κλπ (εδω αλλα και στην αλλοδαπη) οποτε και συναναστρεφομαστε και επαγγελματιες της μουσικης. Οσον αφορα στην Ορχηστρα της ΕΛΣ (αντικειμενικα και ακριβοδικαια, της καλλιτερης ελληνικης ορχηστρας), απο την, ειλικρινα περιορισμενη μου, πειρα και γνωση, τους χωριζω σε τρεις, κατα κυριο λογο, κατηγοριες: α) στς εξοχους, που διαθετουν και μουσικη και γενικη παιδεια και αγαπουν ειλικρινα την εργασια-παθος τους.
β) στους ευσυνειδητους τεχνικους της μουσικης, που παιζουν εξοχα (ενιοτε), ικανοποιητικα (συνηθεστερα, αν βρεθει ο καταλληλος ανωτερος [πχ αρχιμουσικος] για να τους "κουρδισει"), αλλα στερουνται καλλιεργειας και (αρκετα συχνα και) παθους (η πλειοψηφια τω μουσικων, αλλα και πολλων εικαστικων) και γ) στους οργανοπαικτες, για τους οποιους η μουσικη ειναι ενδιαιτημα και μονον, η καλλιτεχνικη φιλοδοξια επιστημονικη φαντασια, η εκαστοτε ορχηστρα οπου σιτιζονται τσιφλικακι του (βοσκου) παππου τους και ο συνδικαλισμος μοναδικη τους εγνοια. Στους τελευταιους ασφαλως και κατατασσω τον κ. Καραγκιοζη, εεεε, Μαυροματη. Πραγματι, κατα την ταπεινη μου γνωμη, "καλλιτεχνης" ποτε δεν θα υπεγραφε τετοιου ηθους κειμενα, με τετοιας ποιοτητας, γραμματοσειρα, σε τετοιας ενδοιας ελληνικα.
Ιδετε, παρακαλω, ΕΔΩ:

http://3.bp.blogspot.com/_GYjM9sSElnU/SbKwY3TfGUI/AAAAAAAAAeU/PE97v78k9BQ/s1600-h/logokrisiagay.jpg

Αν δεν αρκει, σας παραπεμπω και σε αυτο το, εσωτερικο και ουδεποτε προορισθεν προς δημοσιευση, κειμενο που σταζει υποκρισια, αμετροεπεια και απειλες προς τους καθ'υλην και κατα νομον υπευθυνους περι των καλλιτεχνικων και σκηνοθετικων της Λυρικης, ιεραρχικως δε ανωτερους του και εργοδοτες του: ΕΔΩ:

http://www.tar.gr/content/content.php?id=1880

Ο κ. Μαυροματης ισχυριζεται οτι μιλα στο ονομα της ορχηστρας, πλην ομως οπως ομολογει και ο ιδιος... (εδω: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artId=258569
και ιδιως το αποσπασμα "…αναγνωρίζει ότι ακόμη και στους κόλπους της Ορχήστρας [ΣΗΜ: 80+ μουσικοι] υπήρξαν αντιδράσεις ως προς το επίμαχο κείμενο το οποίο τελικά κυκλοφόρησε με απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ το κειμενο συνεταγη απο την ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ του ΔΣ της ορχηστρας [σημ 5μελες]...")

...Πολλοι διαμαρτυρηθηκαν, εσωτερικα,ή και ανωνυμως στα μεσα - για ευνοητους λογους (...φοβος ή απο γνησια συναδελφικη αλληλεγγυη, καθοτι το ΔΣ τους εκπροσωπει στις δικαιες συντεχνιακες απαιτησεις τους ενωπιον του κοινου εργοδοτη τους...) Εχω μαρτυριες απο πρωτο χερι, αλλα, πεστε με κακοπιστο εμενα, και απο δημοσιευμενες ανωνυμως, σε εξειδικευμενα μπλογκ, καταθεσεις:
ΙΔΟΥ (ενα μονο παραδειγμα):
Anonymous said…
όπως είπε και μια συνάδελφος, “γίναμε ξαφνικά χαμηλοβλεπούσες”… Προσωπικά με ενόχλησε 1ον το ότι σαν μέλος της ορχήστρας δεν ερωτήθηκα για την προκήρυξη-καταγγελία (ακόμη κι αν διαφωνούσα σκηνοθετικά κτλ) και 2ον το ότι αυτοί οι κύριοι συνάδελφοι-που σημειωτέον είχαν έρθει να παρακολουθήσουν επί τούτου την παράσταση (για να γιουχάρουν στο τέλος δηλαδή) υπονομεύουν τον κόπο μου, τον κόπο τους στην τελική, τη δουλειά και τον φορέα που τους (μας) πληρώνει.Καλούμαστε να παίζουμε κι όχι να κρίνουμε κάτι που είναι εκτός αρμοδιότητός μας. Εγώ που δεν παίζω απόψε να βγω να γιουχάρω δηλαδή; Σοκαρίστηκα φίλοι μου, κι αναρωτιέμαι κι εγώ ποιά είναι τα πραγματικά κίνητρα… Απίστευτος σκοταδιστικός ακτιβισμός. Ντροπή…
MARCH 7, 2009 12:17:00 PM EET
ΚΑΙ:
Anonymous said…
Αγαπητέ Σ.Π.Ρ.,
ίσως δεν το διατύπωσα σωστά… Σαφώς και έχω το δικαίωμα να κρίνω, ως θεατής και ως σκεπτόμενο άτομο (άρα συμφωνούμε ως εδώ). Όχι όμως ως συντελεστής της παράστασης τη στιγμή μάλιστα που η απόδοσή μου (και αυτή των διπλανών μου) μπορεί να επηρεάσει άμεσα το καλλιτεχνικό ή όποιο άλλο αποτέλεσμα. Και πιστέψτε με, δεν είναι λίγες οι φορές που οι μουσικοί σε πολλές ορχήστρες σαμποτάρουν και τελικά καταστρέφουν ένα έργο επειδή π.χ. δε γουστάρουν τη φάτσα του μαέστρου…
Αλήθεια, γιατί δεν είπε κανείς ότι από την πρώτη πρόβα κιόλας ο μαέστρος Γιαροσλάβ Κύζλινκ συνάστησε στους μουσικούς να μελετήσουν ατομικά; Ή ότι κάποιοι κύριοι “στράβωσαν” όταν ο Κος Κύζλινκ τους έβαλε να παίξουν ξανά και ξανά ανά τέσσερεις ένα συγκεκριμένο σημείο που του φάνηκε ξεκούρδιστο;
Και κάτι άλλο: είπε κανείς ότι ο χτεσινός τενόρος ήταν πολύ καλός ή ότι περιμενουμε μια εξίσου καλή ερμηνεία από τη Μάτα Κατσούλη απόψε; Για να μη ξεχνιόμαστε…
MARCH 7, 2009 5:31:00 PM EET
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΠΗΓΗ:
http://parsifal79.blogspot.com/2009/03/breaking-news-rusalka-gets-booed-at.html

Προσεξτε τι λεει ο συναδελφος του κ. Μαυροματη για τις μεθοδευσεις του εκπροσωπου του, για το γιουχαισμα που υπεστη απο αυτον, και την εντελως λογικη διακριση που κανει μεταξυ ΝΟΜΙΜΟΥ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΩΣ ΘΕΑΤΗ Η ΠΟΛΙΤΗ και επεμβασης-δυσφημισης ως συντελεστου. Και παλι δεν πιανομαι εγω ως μαρτυρας,αλλα, σας βεβαιω, πολλοι, παρα πολλοι μουσικοι της Λυρικης, συμμεριζονται αυτην την επαγγελματικη και τιμια προσεγγιση.

Τελος, (προς το παρον) για τον σεβασμο του συνθετη: παρακολουθησα 3 παραστασεις της Ρουσαλκα. Κατα την παρασταση της 14/3 συνεβη το εξης επισοδειο (παραλειπω τα "φιλια" απ'εξω και τις λοιπες φαιδροτητες): Θυμαστε οτι κατα την δευτερη παρασταση, στις 7/3 ειχε γινει εισβολη ακτιβιστων στην αιθουσα και ειχε σημειωθει μικροσυμπλοκη μεταξυ ακτιβιστη και του πρωτου κορνου της ορχηστρας [σημειωνω εδω οτι, αν και θεωρω την διαμαρτυρια της εν λογω κοινωνικης ομαδας θεμιτη και διακαιολογημενη, ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΖΩ (και στιλιτευω απο νομικης αποψεως) ΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ! Θα επρεπε να ειχαν περιοριστει σε διανομη φυλλαδιων και διαμαρτυρια ΕΞΩ. Αυτα για να μην παρεξηγουμαστε...]
ε λοιπον, κατα την παρασταση της 14ης, οταν ο εν λογω κορνιστας μπηκε στο πιτ για να εναρμονισει το οργανο του, λεπτα μονο πριν την καθυστερημενη (λογω "φιλιων", απειλης ντου" κλπ) εναρξη της παραστασης, ο μουσικος αυτος γιουχαιστηκε ελαφρα απο (νομιμους εισητιριουχους) θεατες. Ε ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ ΚΑΙ ΜΑΤΑΙΑ Ο ΜΑΕΣΤΡΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΕΠΙ ΗΜΙΩΡΟ ΝΑ ΤΟΝ ΕΠΑΝΑΦΕΡΕΙ. Η οπερα δοθηκε χωρις κορνο, σημαντικοτατο σε αυτην την συνθεση. ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΣΥΝΘΕΤΗ, ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΜΟΥΣΙΚΟ, ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΕΙΠΑΤΕ;;; Ο τσεχος κ. Κυζλινγκ, αν και πολλοι συναδελφοι του θα ειχαν αρνηθει, αποφασισε να συνεχισει για ολους εμας και τους μουσικους συντελεστες που ειχαν φτυσει αιμα για την δυσκολη αυτη παρασταση! Τον ευχαριστουμε και του ζητουμε συγγνωμη ως μουσικοφιλοι και ελληνες!!! Αυτη ειναι η νοοτροπια των "οργανοπαικτων" μουσικοπατερων, που διεμβολιζουν τους ανωτερους τους, προσβαλλουν το κοινο τους με φαλτσα, μουσικα ή αλλα, και διεκδικουν ρολο που σε κανενα μερος του κοσμου δεν τους αναγνωριζεται, να εχουν δηλαδη γνωμη για την σκηνοθεσια που επιλεγει ο εργοδοτης τους και την οποια δεχονται να υπηρετησουν το 99% των συναδελφων τους, ο μαεστρος, οι ξενοι σολιστ κτλ. Διακριτοι και αναγκαιοι οι ρολοι μουσικων, τραγουδιστων, καλλ. διευθυντων, σκηνοθετων, λοιπον, σε ορχηστρες και οπερες! Φανταζεστε να απαιτουνται "δημοκρατικες" ψηφοφοριες καθε φορα που ενας διεκδικει αποψη για κατι που ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ; Αν αυριο ενας μαεστρος παρει τοσο γρηγορα ενα εργο ή αφαιρεσει (συχνο, συχνοτατο!) ενα μερος απο μια συνθεση, να σηκωθουν και να μοιραζουν φυλλαδια η να απειλουν μποϋκοταζ και σαμποταζ επειδη, προσεβληθη η αποψη τους περι ηθικης ή η "τιμη" του Ντβορζακ; Αστεια πραγματα.

Αν μου επιτρεπετε, θα κλεισω εδω για σημερα. Υποσχομαι ομως να συνεχισω αυριο, για τις νομικες υποχρεωσεις του Μαυροματη κλπ ως δημοσιου υπαλληλου και τις απαραδεκτες και παραδοπιστες ομοφοβικες του κορωνες (ενδεχομενως ποινικως κολασιμες).
Αν εχετε απαντηση ή αποψη περι των ως ανω, με ενδιαφερον θα την διαβασω πριν συνεχισω. Ευχαριστω για την φιλοξενια.

Ελληνόψυχος 18 Μαρτίου 2009 - 2:11 π.μ.  

Καταρχήν, μιας και με αποκαλέσατε φασίστα (Ιταλό Εθνικιστή). Πληροφοριακά λοιπόν.
Είμαι Εθνιστής. Αγαπώ την πατρίδα μου και τα θετικά της στοιχεία, καθώς επίσης και πλήθος ξένων πολιτισμικών ιδιωμάτων. Είμαι αντίθετος στην ΕΥΡΥΑ πολυπολιτισμικότητα στα Βαλκάνια πρωτίστως για λόγους Εθνικής σταθερότητας και ασφάλειας, καθώς και για την διατήρηση εθνολογικών ταυτοτήτων.

Προέρχομαι από την Αμερικανική σχολή σκέψης. Σας συνιστώ λοιπόν την Απλότητα ή απλοϊκότητα ως ένα θετικό στοιχείο. Την εκλαμβάνω ως τοποθέτηση επί της ουσίας, αμεσότητα, και αποφυγή περριτών ορθολογισμών. Βοηθά στην καλύτερη παραγωγικότερη επικοινωνία.

Η τοποθέτηση επί των πτυχίων είχε ρητορικό χαρακτήρα. Επιχειρώ να μιλώ μόνο βάση στοιχείων. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω το σύνολο των πτυχίων που κατέχει η οικογένειά σας. Να είστε σίγουρος όμως ότι η Παιδεία μου με βάση τις περγαμηνές είναι κορεσμένη.

Απουσιάζω από την Αθήνα τα τελευταία χρόνια. Είμαι λοιπόν σίγουρος ότι τα τρέχοντα παρασκηνιακά της κλασσικής σκηνής στην Αθήνα, τα γνωρίζετε καλύτερα. Κρατώ κάποια επαφή μέσω γνωστών μου στον συγκεκριμένο χώρο, αλλά κάποιοι ασχολούνται περισσότερο με κουτσομπολιό και "δράμα", τα οποία δεν με ενδιαφέρουν ιδιαίτερα. Σε γενικές γραμμές γνωρίζω τα εσωτερικά προβλήματα που διέπουν τον χώρο, καθώς και τον υπέρτατο δογματισμό τον οποίο δεν συμμερίζομαι.

Επί του θέματος. Ως επί το πλείστον τις λεπτομέρειες που παραθέσατε τις γνωρίζω. Κύριο μέλημα του άρθρου μου είναι να στηρίξω την ελευθερία απόψεων μιας μεγάλης μερίδας της κοινωνίας μας η οποία “τρομοκρατείται“ υπό το δόγμα του αμερικανικού “Political Correctness“. Το ψήφισμα μπορεί να μην εξέφραζε το σύνολο της ορχήστρας και είναι ατυχής η ταύτιση της μη συμμετέχουσας μειοψηφίας, αλλά η δημοκρατία δεν είναι τέλεια. Κατ´ εμέ αυτά είναι “ψιλά γράμματα“. Για τους εμπλεκομένους ίσως είναι σημαντικά.

Θα ήθελα να εστιάσω στο πρόβλημα που έχω εγώ προσωπικά με το συγκεκριμένο θέμα. Όπως προείπα, τάσομαι του δογματισμού. Στηρίζω την ελευθερία και τον πειραματισμό, διότι καθιστά την τέχνη, έκφραση. Αυτό που με ενοχλεί όμως είναι η εισαγωγή στοιχείων που αποσκοπούν στην προάσπιση πολιτικών μυνήματων, εκεί που δεν αρμόζουν.

Με ενοχλεί προπάντων η προσπάθεια να περάσουν οποιαδήποτε υπόγεια μηνύματα μέσω της τέχνης (φυσικά εδώ δεν αναφέρομαι στην χρήση μεταφορικών εννοιών κτλ.) Ειδικά όταν αυτή παραποιείται εντονότατα για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με ένα πρωτότυπο γκέι έργο. Με προβληματίζει όμως εάν η πλειονότητα των έργων σήμερα επιδιώκει την προώθηση των θεμάτων της γκέι κοινότητας, ως ένα είδος “ακτιβισμού“. Σε τελική ανάλυση, εγώ δεν στέκομαι στο θέμα γκέι. Απλώς εδώ έτυχε να πρόκειται για τέτοιο περιεχόμενο.

Ως επί το πλείστον με απασχολεί η προσπάθεια επιβολής μιας εικόνας σπίλωσης και εξευτελισμού του Ελληνικού στοιχείου – κάτι το οποίο είναι πολύ “trendy“ τελευταία. Όπως θα γνωρίζετε, τα άτομα που ασχολούνται με τα δικαιώματα των Ομοφυλόφιλων, σε πολλές περιπτώσεις επιδίδονται σε "ανθελληνικές" δραστηριότητες. Καθώς σπάνια κάποιος αντιτάσσεται ή διαμαρτύρεται για τέτοιες περιπτώσεις, επικροτώ την κάθε φωνή που υψώνεται και αντιστέκεται στις δραστηριότητες αυτών των ατόμων.

Πιστεύω ότι συμφωνούμε στο ότι ο τρόπος έκφρασης οποιασδήποτε διαμαρτυρίας θα πρέπει να είναι κόσμιος, και προπάντων μη βίαιος. Ειδικά δε όταν η διαμαρτυρία αφορά την Τέχνη.

Τα γιουχαΐσματα με βρίσκουν εντελώς αντίθετο. Υπερβαίνουν κάθε επίπεδο ευπρέπειας, είναι απαράδεκτα και προβλητικά πορς τους καλλιτέχνες (πολλοί από τους οποίους δεν έχουν σχέση με τις επιλογές που ερίζουν). Προσωπικά έχω βρεθεί σε ποίκιλα έργα που με ενόχλησαν. Φυσικά και δεν γιούχαρα.

Πρέπει να υπάρχει ένα μέσον ανταπόκρισης του κοινού. Μία διαμαρτυρία στην διεύθυνση δεν νομίζω ότι υπερβαίνει κάποιο όριο. Το ότι τα μέλη της ορχήστρας μοίρασαν φυλλάδια, πριν την παράσταση είναι λίγο τραβηγμένο, διότι προκαταβάλει αρνητικά το κοινό. Όμως από την άλλη, πρακτικά είναι η μόνη στιγμή που μπορεί κάποιος να έχει την προσοχή του κοινού.

Όσο για την νομική υπόσταση τέτοιων ζητημάτων θα κλείσω με μια φράση που είμαι σίγουρος ότι γνωρίζετε:

…Leicht entfliehend jeder Klage…

Ελληνόψυχος 18 Μαρτίου 2009 - 4:36 π.μ.  

Προς χάρην απλούστευσης:

Η μεθόδευση με ενοχλεί, όχι το περιεχόμενό της.

πχ. Ας αντιστρεψουμε τους όρους. Ας υποθέσουμε πως κάποιος αφαιρούσε το στοιχείο της ομοφυλοφιλίας από το σενάριο στο Κλουβί με τις Τρελες.(Πράγμα αδύνατον, υποθετικά). Δεν θα υπήρχαν αντιδράσεις; Όλοι οι ομοφυλόφιλοι θα υπέθεταν πως η κίνηση γίνεται για πουριτανιστικούς λόγους.

Έτσι και έγω υποθέτω πως η μεθόδευση δεν γίνεται για καλλιτεχνικούς αλλά για πολιτικούς λόγους. Εξού και η απαντησή μου δίδεται στο ίδιο πολιτικό πλάισιο.

derwanderer 19 Μαρτίου 2009 - 2:44 μ.μ.  

Ειχα ετοιμασει καποιες νομικες παρατηρησεις, αλλα, εφοσον με καλειτε -και με τι κομψο τροπο!- να "πεταξω [μαζι σας] πανω απο τον πονο", υπακουω. Επειδη ομως θετετε πολλα, παρα πολλα θεματα προς συζητηση, θα μου δωσετε, ελπιζω, λιγο χρονο για να ασχοληθω σοβαρα με (καποια απο) αυτα. Οι υποχρεωσεις κλπ κλπ περνανε πανω απο τις " ακαδημαικες " συζητησεις, οσο ενδιαφερουσες και αν ειναι οι τελευταιες.