Όταν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΜΜΕ, εταιρίες δημοσκοπήσεων και η επιχειρηματική ελίτ "μαγείρευαν" τον λαθρονόμο

Κυριακή, 25 Απριλίου 2010

Πίσω από το φαινόμενο της λαθρομετανάστευσης κρύβεται μια συγκεκριμένη κυβερνητική πολιτική. Στην διαμόρφωση της συμμετέχουν τα δύο μεγάλα κόμματα, τα ΜΜΕ, μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ), αλλά και … εταιρίες δημοσκοπήσεων.

Ας λάβουμε υπόψη την ημερίδα “H Μεταναστευτική πολιτική στην Ελλάδα: Προκλήσεις και Ευκαιρίες” η οποία που οργανώθηκε στις 16 Νοεμβρίου του 2005 από την ΜΚΟ “Hellenic Leadership Institute“. Η συγκεκριμένη ΜΚΟ έχει ως στόχο την προώθηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας στις γείτονες χώρες, με έμφαση στην επέκταση της ελληνικής τραπεζική παρουσίας στην Τουρκία, και την συνεργασία με τον Αραβικό κόσμο.

Το ενδιαφέρον που παρουσιάζει μια τέτοια ΜΚΟ για την λαθρο-μετανάστευση, αποτελεί ακόμη μια ένδειξη για το πόσο καλά συνδέεται το φαινόμενο με την οικονομική πολιτική που χαράσσεται στην χώρα μας.

Η ταυτότητα των συμμετεχόντων και των διοργανωτών είναι αποκαλυπτική της διαπλοκής και του ρόλου που παίζουν οι διάφοροι θεσμοί στην χώρα.


Στην ημερίδα συμμετείχαν κορυφαίοι πολιτικοί από τα δύο μεγάλα κόμματα, κορυφαίοι δημοσιογράφοι, αλλά και διοικητικά στελέχη κορυφαίων εταιριών δημοσκοπήσεων.

Καταρχήν, ο πρόεδρος του Hellenic Leadership Institute Αντώνης Λιβάνιος είναι παράλληλα διευθύνων σύμβουλος της γνωστής εταιρίας δημοσκοπήσεων Alpha Metrics. Σύζυγος του A. Λιβάνιου είναι η δημοσιογράφος του STAR channel, Εμυ Λιβάνιου, η οποία συμμετείχε ως συντονίστρια στην ημερίδα. Στον συντονισμό συμμετείχε και ο συνάδελφος από το STAR, Εμίλιος Λιάτσος.

Ομιλητές δημοσιογράφοι:

Σταύρος Θεοδωράκης
Γιαννης Πρετεντέρης
Γιάννης Λοβέρδος


Ομιλητές εκ της τότε κυβερνήσεως της ΝΔ:

Γιώργος Βουλγαράκης, Υπ. Δημοσίας Τάξης
Παναγιώτης Σκανδαλάκης,
Υφυπ. Εξωτερικών
Θανάσης Νάκος,
Υφυπ. Εσωτερικών
Νίκος Αγγελόπουλος,
Υπ. Εργασίας
Μιχάλης Αγγελόπουλος,
Γ.Γ. Αν. Μακεδονίας και Θράκης

Αλέξανδρος Ζαβός
, Πρόεδρος του Ινστ. Μεταναστευτικής πολιτικής (ΙΜΕΠΟ)

Από το ΠΑΣΟΚ ομιλητής ήταν ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.

Τέλος, ο Αντώνης Λιβανός παρουσίασε κοινή έρευνα της Alpha Metrics , του ΙΜΕΠΟ και του HL σχετικά με την επιφυλακτικότητα της ελληνικής κοινής γνώμης έναντι της μετανάστευσης.

Μεταξύ άλλων παρευρέθησαν οι:

Θωμάς Γεράκης (διευθυντής της Kappa Research), Λεωνίδας Ευαγγελίδης (Γ.Γ. Υπ. Δημοσίας Τάξης), Θόδωρος Καραόγλου (βουλευτής ΝΔ), Ηλίας Καλλιόρας (βουλευτής ΝΔ), Χρήστος Ζώης (βουλευτής ΝΔ), Γιώργος Βλάχος (βουλευτής ΝΔ), Κατερίνα Παπακώστα (βουλευτής ΝΔ), Γιώργος Κουμουτσάκος (Υπ. Εξωτερικών), Αναστασία Ράπτη (βουλευτής ΠΑΣΟΚ), Παναγιώτης Βούτος (Ινστιτούτο Εργασίας), Ελευθέριος Οικονόμου (εκπρόσωπος της Αστυνομίας).

Όσο για το περιεχόμενο της ημερίδας oι τίτλοι μιλούν από μόνοι τους : “H Μεταναστευτική πολιτική στην Ελλάδα: Προκλήσεις και Ευκαιρίες. Οι ευκαιρίες είναι οικονομικές! Οι προκλήσεις... πολιτικές!

Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης αφορούσε την μετανάστευση και τα προβλήματα που επιφέρει στην δημόσια τάξη. Κάτι που ήταν φυσικά αποδεκτό εντός της κυβερνήσεως η οποία όμως αρνούταν να το παραδεχτεί επισήμως και ως γνωστόν μαγείρευε τα αστυνομικά δελτία για να αποκρύψει τους υψηλούς δείκτες εγκληματικότητας των αλλοδαπών.

Το δεύτερο μέρος είχε τίτλο:

"Μεταναστευτική πολιτική: Πρακτικές λύσεις και Πολιτικές προκλήσεις"! Φυσικά αφορούσε τον από κοινού σχεδιασμό της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, σε συνεργασία με τον εγχώριο επιχειρηματικό κόσμο, τα ΜΜΕ και τις εταιρίες δημοσκοπήσεων με στόχο την πολιτική και κοινωνική ένταξη των λαθρομεταναστών.

Ενδεικτικά, ο υφυπουργός Απασχόλησης Νίκος Αγγελόπουλος, είχε αναφερθεί σε εμφανή “έλλειψη ενημέρωσης “δεδομένου ότι οι μετανάστες, όπως είπε με έμφαση, “συμβάλλουν στην οικονομία και την παραγωγικότητα, ενώ σημείωσε ότι η συνεισφορά τους στην κοινωνική ασφάλιση είναι μεγάλη“.

O M. Χρυσοχοίδης είχε δηλώσει ότι «Ο μετανάστης πρέπει να αισθάνεται συμμέτοχος σε ένα κοινό στόχο» και σημείωσε ότι “για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος πρέπει να δοθεί προτεραιότητα σε πολιτικές ένταξης των μεταναστών.“

“Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης τόνισε ότι η Ελλάδα απέχει πολύ από το να έχει μια σωστή μεταναστευτική πολιτική, αλλά σημείωσε ότι ο πρόσφατος νόμος που ψήφισε η κυβέρνηση είναι ένα βήμα σημαντικό προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ο υφυπουργός Εξωτερικών Παναγιώτης Σκανδαλάκης είπε ότι για χρόνια η χώρα μας δεν είχε μια σωστή και ορθολογική μεταναστευτική πολιτική, με αποτέλεσμα την εγκατάσταση χιλιάδων οικονομικών μεταναστών στην Ελλάδα, υπεραμυνόμενος του νόμου του υπουργείου Εσωτερικών.“ (Πηγη)

Το νομοσχέδιο φυσικά αφορούσε την νομιμοποίηση εκατοντάδων χιλιάδων λαθρομεταναστών που πέρασε ο Προκόπης Παυλόπουλος το 2005, καθώς και την τροποποίηση του κώδικα ιθαγένειας που επέτρεψε για πρώτη φορά σε αλλοδαπούς να λάβουν την ελληνική ιθαγένεια στα 10 χρόνια νόμιμης παραμονής στην Ελλάδα.

Ο ρόλος των ΜΜΕ στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης ειδικά σε ότι αφορά το ζήτημα της προώθησης της λαθρομεταναστεύσεως είναι ευρύτερα γνωστός. Όμως τα τελευταία χρόνια ο θεσμός έχει χάσει την αξιοπιστία του. Γι αυτό δημιουργήθηκαν οι εταιρίες δημοσκοπήσεων- ένας νέο όργανο μέσα από το οποίο έχει ανακτηθεί η χαμένη αξιοπιστία των ΜΜΕ. Στην ουσία όμως οι εταιρίες δημοσκοπήσεων ασκούν τεράστια επιρροή στην κοινή γνώμη και σε εναρμόνιση με τα ΜΜΕ αποτελούν συντελούν όσο κανένας άλλος παράγοντας στην διαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού στην Ελλάδα.

Την επιρροή αυτή μοιάζουν να την γνωρίζουν καλά οι ίδιες οι εταιρίες αλλά και ο πολιτικός κόσμος. Ενδεικτικά στις 14 Δεκ του 2002 το Hellenic Leadership είχε οργανώσει την ημερίδα:
“Δημοσκοπήσεις και ο ρόλος τους στην διαμόρφωση του πολιτικού και επιχειρηματικού προφίλ“, όπου συμμετείχε και ο Σάββας Τσιτουρίδης.

Στην περίπτωση του Α. Λιβάνιου, η νοητή γραμμή που χωρίζει τα ΜΜΕ από τις εταιρίες δημοσκοπήσεων, τις ΜΚΟ και τον επιχειρηματικό κόσμο έχει χαθεί. Αλλά και σε άλλες περιπτώσεις η διαπλοκή είναι βαθειά. Για παράδειγμα ηVPRC συμμετέχει ενεργά σε κυβερνητικά προγράμματα πολιτικοκοινωνικής ενσωμάτωσης των λαθρομεταναστών. Επιπλέον εκ των μεγαλύτερων πελατών της Public Issue είναι η Καθημερινή Α.Ε.., γνωστή ναυαρχίδα προώθησης του “πολυπολυτισμού“, στην ουσία εξισλαμισμού της Ελλάδος.

Δίχως αμφιβολία, η σημερινή απεθνοποίηση της πατρίδας μας έχει σχεδιαστεί εις βάθος και σε αυτή συμμετέχει ένα ευρύ φάσμα κορυφαίων παραγόντων της κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής ελίτ. Κύριος στόχος της στρατηγικής είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας μέσω της εισαγωγής αλλοδαπού εργατικού δυναμικού που διακατέχεται από χαμηλές εργασιακές απαιτήσεις.

ΕΨ