Τα υπερκέρδη από τα διόδια, "ανάσα ζωής" για τον Μπόμπολα!

Δευτέρα, 17 Ιανουαρίου 2011


Με αφορμή την πρόσφατη κινητοποιήση πολιτών ενάντια στις ιδιωτικές εταιρίες εκμετάλευσης του οδικού δικτύου, καλό θα ήταν αν γνωρίζουμε ποιες είναι αυτές οι εταιρίες, αλλά το πιο σημαντικό, τι ύψος κερδών αποκομίζουν από την συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ του Μπόμπολα

Από την παρουσίαση της εταιρίας συμφερόντων της οικογένειας Μπόμπολα διαβάζουμε:

"Στον τομέα των Παραχωρήσεων ο Όμιλος κατέχει ηγετική θέση μεταξύ των εγχώριων ανταγωνιστών στα συγχρηματοδοτούμενα έργα με τη συμμετοχή του στην Αττική Οδό και στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Πέρα από την κατασκευή των έργων αυτών, ο Όμιλος συμμετέχει και στις αντίστοιχες εταιρείες λειτουργίας, αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία στον τομέα της διαχείρισης έργων τέτοιου τύπου.

Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει επίσης εξασφαλίσει σημαντικό μερίδιο από την μεγάλη αγορά των νέων συγχρηματοδοτούμενων έργων με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα (Μορέας), πάλι από φορέα στον οποίο μετέχει ως leader, την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός - Κλειδί (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) και του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα (Ολυμπία Οδός) καθώς και την ενεργό συμμετοχή του σε διάφορα άλλα έργα παραχώρησης (χώροι στάθμευσης, μαρίνες, κ.α.)

Όλες οι συμμετοχές των Παραχωρήσεων βρίσκονται κάτω από την εταιρία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.."


Τα κέρδη από τα διόδια


Με βάση τα στοιχεία του Αυγούστου 2010 για την περίοδο 1.1.2010 έως 30.6.2010, η εταιρία ΕΛΛΑΚΤΩΡ παρουσιάζει μικρά κέρδη (18,21 εκατ. €) από την παραδοσιακή για αυτήν κατασκευαστική δραστηριότητα σε σχέση με τον κλάδο των ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΩΝ που ανέρχονται σε 148,91 εκατ. €! (αναλυτικά: Σοφοκλέους)

Τόσο επικερδής είναι η δραστηριότητα της είσπραξης διοδίων που το σχετικό αρθρο της εφημερίδας Σοφοκλέους τιτλοφορήθηκε:

" Διόδια και αιολικά πάρκα "έσωσαν" την Ελλάκτωρ"


Τα κέρδη της ΕΛΛΑΚΤΩΡ από τα Αιολικά πάρκα είναι μόλις 11,73 εκατ. €. Κάτι που σημαίνει ότι οι παραχωρήσεις αποτελούν την βασική πηγή κέρδους για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ!

Όταν λοιπόν αναφερομαστε στο θέμα των διοδίων, πρέπει να ξέρουμε για ποιου τα συμφέροντα μιλάμε και ποιο το μέγεθος τους! Πιστεύει κανείς ότι θα βρεθεί κυβέρνηση που να τολμήσει να αντιπαρατεθεί με τον μεγαλύτερο εργοδότη στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα;

ΕΨ